مصرف آب در تابستان
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

در فصل تابستان با توجه به گرما و تعريق زياد ميزان نياز به آب در بدن افزايش مي يابد ما به طور طبيعي مي گوييم روزانه نياز به 8 تا 12 ليوان آب و مايعات داريم اما در فصل تابستان حتما بايد ميزان مصرف را افزايش داد. افرادی كه در اين فصل بيشتر در معرض خطر كم آبي هستند افراد سالمند ، كودكان، نوجوانان كه به فعاليت زياد بدني در طول روز مي پردازند ، زنان باردار خانم هايي كه در دوران شيردهي به سر مي برند و همچنين افرادي كه دچار اضافه وزن هستند به دليل افزايش سطح بدن و تعريق احتياج بيشتري به مصرف آب دارند. توجه داشته باشید كساني كه دچار بيماري هاي كليه و سنگ كليه هستند به ميزان بيشتري از آب و مايعات در طول روز نیز دارند. حتما سعي كنيم در اين فصل قبل از اينكه احساس تشنگيکنیم به صورت جرعه جرعه آب بنوشيم و بطري آب را به همراه داشته باشيم .

 

اگر از شربت هم استفاده مي كنيد حتما از شربتي كه با شكر كم تهيه مي شود و از تخم شربتي و خاكشير و گلاب و عرقيجات طبيعي در آن بكار رفته استفاده شود و ا ز خوردن نوشيدني هاي گازدار و دوغ هاي با نمك زياد خودداري كنيم.

 

مصرف قهوه و چاي جايگزين خوبي براي آب نخواهد بود چون به خاطر وجود كافئين و تركيبات كافئيني بالايي که دارد باعث مي شود آب بدن دفع شود و خاصيت ادرارآوري دارند اگر تمايل به مصرف چاي داريد حتما از چاي كم رنگ استفاده شود و مصرف قهوه و نسكافه را در طول روز محدود كنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:خوردن اب/اب در تابستان,
ارسال توسط مرتضی عباسی